selamat hari raya aidilfitri

.
selamat hari raya aidilfitri, maaf zahir dan batin. entri terakhir penghujung ramadhan dan mungkin separuh syawal baru muncul entri lain di sini. rata-rata lewat kini ucapan selamat hari raya begitu rancak, tak kira siapa muda atau tua semuanya sendang rancak !

masih ingat lagi ucapan tazkirah dari ustaz ja di kampung saya beberapa minggu yang lepas, katanya " hari ini sedikit kepelikan kerana orang yang beriya-riya menyambut syawal bukanlah dari kalanganm orang yang beriya-beriya menyambut ramadhan, dengan makna lain orang yang menghayati ramadhan berkah itu sendiri, menghidupkan malam dan sebagainya, begitulah hari ini, puasa entah kemana, dosa pahala entah ke mana, halal haram entah kemana tetapi mereka semua ini terlalu ghairah dengan aidilfitri. " - ucapan sedikit lain dari asal.

begitulah kita, sentiasa tipu diri sendiri, mengiginkan ramadhan datang kepada kita untuk tahun hadapan,tetapi ramadhan datang kepada kita, kita masih lagi serupa lagi sama dengan ramadhan-ramadhan sebelum ini.

selamat hari raya aidilfitri kepada semua muslimin dan muslimat di seluruh dunia, tidak lupa juga kepada keluarga dan sanak saudara tersayang, kawan-kawan serta orang yang mengenali diri yang dhaif ini dan membaca entri ini. jika kesempatan, sudi-sudilah datang kerumah. (mesej terlebih dahulu jika mahu datang) :-)

p/s : me-layu raya, cina kaya !

3 butir komen:

~NuR IsLaM~ said...

Salam ziarah, mabruk ya ustaz, Teruskan perjuangan.Don't give up !

mohd syarafi said...

insyaAllah,تقبّل الله منّا ومنك - من العائدين" والفائزين"

Ridhuan said...

Ameen.. :)

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment