minyak naik lagi

.
minyak tetap naik walaupun saya sedikit lambat menceritakan tentang isu kenaikan harga minyak. awalnya saya mengetahui perkhabaran baik ini melalui laman sosial twitter. rupanya ura-ura tersebut memang benar.

pada awalnya desas-desus mengatakan hanya ron97 sahaja yang naik, sehari dua selepas itu ron95 turut sama naik. saya kira ini berita baik bagi semua pihak, terutama rakyat malaysia sendiri, berita baik untuk pilihanraya akan datang. mudah-mudahan kenaikan harga minyak ini boleh menumbangkan barisan nasional dan umno.


masih lagi mendabik dada.
saya terdengar berita ringkas dari radio popular, katanya kenaikan harga minyak di malaysia masih lagi relevan. katanya lebih rendah dari thailand dan sewaktunya. alasan itu sudah berapa kali guna. harga minyak global lah.

makcik pakcik di kampung tak kisah minyak naik.
ada kisah2 kurang cerdik dari kampung sebelah, makcik dan pakcik tak kisah harga minyak naik, katanya kami bukan ada kereta, kami jalan kaki je, lagipun jalan kaki menyihatkan. pakcik-pakcik tidak ketinggalan, pakcik dari dulu laginaik basikal. tak lah menyusahkan orang. itu cetek pemikiran pakcik makcik kita ini. kononnya dengan jalan kaki ataupun naik basikal kesan kepada mereka tidak ada. esoknya pergi ke kedai roti canai/kedai runcit, mula la mogok marah katanya harga roti canai naik, harga tepung gula naik.

jawapan menteri bodoh harga gula naik.
ada seorang menteri, saya ada terbaca di snapshot twitter, berkenaan isu kenaikan harga gula, katanya bagus la kerajaan menaikkan harga gula, sekurang-kurangnya makcik pakcik kita kurangkan beli gula, lagi kurang penyakit kencing manis melanda pakcik makcik kita. itu menteri pilihan kita.

p/s : 2011@1432 tahun untuk berubah. acu try ubah sekali !

1 butir komen:

Anonymous said...

test... :)) =))

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment